I har fortalt, hvad I drømmer om i Wordfeud version 2; stemt om, hvad der er vigtigst; og nu har Haakon Bertheussen – manden bag Wordfeud – kommenteret på det.
Den funktionalitet, de fleste af vores læsere helst ville have, er muligheden for at “prøvespille” et ord, før man virkelig spiller det. Det vil sige, at se, hvor mange point et givent ord vil give, før man afgør, om man vil spille det.
Hård dom
Desværre er det ikke en ide, der falder i Haakon Bertheussens smag. Han frygter, at spillet med den mulighed vil blive meget mere mekanisk, hvor man bare tankeløst lægger brikker på pladen, og bruger testknappen til at finde den bedste kombination.
En anden mulighed er, at man efter et træk, får at vide, hvad det optimale ord havde været – i stil med den funktionalitet, der findes i betalingsudgaven af Rumble.
Lyn-Wordfeud
Ønsket om at kunne spille Lyn-Wordfeud er mere populært. Mange synes, at det er problematisk, at modstanderen kan vente med at tage det næste træk i tre døgn, hvis man selv sidder klar ved spillet. Især på grund af begrænsningen på antallet af samtidige spil, kan det betyde, at man får sin Wordfeud fyldt op af inaktive spil, som man ikke kan komme ud af, fordi det er modstanderens tur.